Esküvő

Az esküvőszervezés menete

Esküvőszervezés megkezdése

Eljegyzés után 

Miután megtörtént a lánykérés, az esküvőszervezés kezdeténél fontos, hogy tisztázzátok a legfontosabb kérdéseket előre. Az esküvőszervezés megkezdéséhez tudni kell először is, hogy milyen jellegű esküvőt szeretnétek. Ha ez megvan, akkor tűzzétek ki az időpontot, nem kell fix időpontnak lennie, elég csak a hónap meghatározása, így látjátok milyen szolgáltatók elérhetők abban a hónapban. Tisztáznotok kell a létszámot és a várost, ahol az esküvőt tartani szeretnétek. Első körben érdemes összeírni a rokonokat, barátokat, akiket mindenképp szeretnétek meghívni. Csinálhattok két listát is, az egyiken azokat feltüntetve, akik csak a szertartáson vesznek részt, és egy másikat azon nevekkel, akiket a vacsorára is szeretnétek meghívni. Meg kell beszélni azt is, hogy szeretnétek-e egyházi szertartást vagy sem. Gondoljátok végig, hogy a polgári szertartást a szabadban vagy a házasságkötő teremben szeretnétek-e, illetve, hogy lenne-e bármi különleges vágyatok a helyszín tekintetében.

Az egyházi és polgári szertartásról korábbi bejegyzésekben olvashattok bővebben.

Ezeket átgondolva már a legfontosabb kérdésekre tudni fogjátok a választ:

Mikorra tervezitek? Melyik városba? Hány vendéggel számoltok, és milyen jellegű esküvőt álmodtatok meg? Ez már nagyon jó, ez egy biztos alap, amire lehet tovább építkezni.

Költségvetés

Ezt követően nehezebb feladat következik. Nem árt, ha már az elején készítetek egy költségtervet, így nem érhet majd nagy meglepetés. Érdemes szétnézni a neten az árak tekintetében. Írjátok össze azokat a szolgáltatásokat, amiket igénybe szeretnétek venni az esküvőtökön. Ha ez a körülbelüli kalkuláció összeállt, akkor jelöljetek ki egy összeget, amelyet az esküvőre szántok.

Menetrend

Érdemes ezután egy menetrendet készíteni, így látjátok, ha esetleg valami kimaradt. Ha felosztjátok a szervezési feladatokat az nagyban megkönnyíti a készülődést. Össze kell gyűjteni részletesen a feladatokat, azt, hogy mennyivel az esküvő előtt kell intézni és, hogy ki intézi. (pl. ajánlatkérés a különböző szolgáltatóktól, fotós, jegygyűrű kiválasztása, menyasszonyi ruha kiválasztása és megrendelése stb.)

Ajánlatok és infók

Fordítsatok sok időt az esküvői fórumok elolvasására! Az itt olvasottak alapján rengeteg információt és tapasztalatot tudtok összegyűjteni az elmúlt években házasodott pároktól. Nézzétek végig a szolgáltatók weboldalait.Akik szimpatikusak, azoktól kérjetek írásos árajánlatot. Videósoknál, zenekaroknál fontos a referencia anyag bekérése is. Az esküvői magazinokból és ismerősök ajánlásaiból is nyugodtan szemezgethettek szolgáltatókat. Már ha egy adott szolgáltatót esetleg ti is láttatok esküvőn dolgozni, akkor az lehet a legszerencsésebb választás is akár.

Találkozás a szolgáltatókkal

A szimpatikus szolgáltatókkal  – akiktől kértetek árajánlatot és referenciát – mindenképp találkozzatok személyesen is! A találkozón nagyon fontos, hogy a szimpátia kölcsönös legyen. Csak akkor tudtok valakivel együttműködni, ha szimpatikus számotokra, és érzitek, hogy megbízhattok benne. Fontos még az ápolt megjelenés. Tiszteljen meg azzal, hogy ápoltan, megnyerően jelenik meg a találkozón a szolgáltató. Figyeljen a pontosságra! Fontos tisztázni vele már a legelején, hogy a szolgáltató, akit alkalmaztok nem fogyaszthat alkoholt az esküvőn! Ha megjegyzitek, hogy mindenki kedvében szeretnétek járni és rákérdeztek, hogy milyen italról gondoskodjatok neki, és nem azt a választ kapjátok, hogy nem fogyaszt alkoholt az esküvőn, akkor őt kihúzhatjátok a listátokról egészen nyugodtan.

Remélem tudtam kicsit segíteni nektek ezzel a bejegyzéssel, ha azon gondolkoztok, hogy egyedül vágtok bele a dologba. Amennyiben úgy vélitek, jól jönne a segítség mégis, akkor bátran keressetek!

esküvőszervezés menete

Esküvői varázs
http://www.facebook.com/Eskuvoivarazs

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük